#005 -
Ordlös kommunikation

1921 spelades ”Pojken” in. En stumfilm där Charlie Chaplin spelade huvudrollen.
En film som slog kassarekord. Det är den filmen du ska studera om du ska lyckas med framtidens marknadsföring. Framtidens marknadsföring kommer nämligen att handla om känslor och ordlöshet. 

I en överkommunicerad värld måste du förstå det subtila, det känslomässiga, nyanserna och du måste kunna skapa ett drama. Du har i många år hört vikten av storytelling. Det räcker inte längre. Nu handlar det om dramatelling. Du måste kunna kommunicera utan ord. 85 procent av alla filmer som ses på Facebook sker utan ljud. Framtidens marknadsföring handlar inte om pengar till marknadsföring. Det handlar om att vara smart. Det handlar om att involvera kunderna. Det räcker inte att tro att influensers ska göra jobbet och att om man bara lägger en social media-strategi så är det löst. Det handlar om att kunna bygga ett emotionellt drama kring varumärket. 

Den här föreläsningen handlar om framtidens marknadsföring. Den handlar
om hur man ska attrahera framtidens konsumenter där merparten installerar adblockers och är skeptiska till reklam. Detta är en tankeväckande, underhållande föreläsning fylld med idéer, tankar och verktyg till hur man ska lyckas nå fram på
allt snårigare marknader. 

Föreläsningen är 45 minuter. 

Göran Adlén